Sunday 22 February 2009

Gedegang ....Real story

Ahad 22hb Feb 1.30 pagi...

Aku terjaga dari lena...akibat terdengar suara jiran bergaduh...
apa la mak arab ni..nak bergaduh laki bini pagi2 buta..menyusahkan orang je (ntahle laki biki ke apa...suara dia je yg dengar dah tu plak rumah famili hanya satu je setiap level n yg bakinya bilik single so level aku ni...aku je satu2nya yg ada famili) mungkin couple kot tp dok bilik single.ntahlerrrrrr.
aku cuba bangun untuk melihat apa yang berlaku..isteri dan anakku masih lagi tdo...

aku mengintai dari celah2 lubang pintu...lampu menyala...
tapi xnampak sesiapa pun kat luar...mungkin jiran sebelah rumah aku yg bergaduh..siap bersumpah dengan nama Allah...huh bergaduh betul...

tiba2.......................................................


Gedegang...bunyi sesuatu dihempaskan ke lantai n terkena pintu & dinding rumahku...dalam hatiku.."Sial betul!!!"..apa kena mengena dengan aku...nak je aku keluar...tapi aku bersabar...anak aku dah start terjaga...wife aku pun...ee geramnya...orang yang menghempaskan tu rupa2nya jiran depan bilik aku..
dia geram dengan jiran sebelah yg buat bising kot..jadi dia dengan bengapnye menghentam benda tu..oh ye sebenarnya kerusi kayu... terkedu juga aku..isteriku dah naik angin n mcm nak g serang dah...sebab Afiqah terkejut n dah start meragam...aku menenangkan isteriku dan suara orang arab bergaduh itu masih tak surut2.

sejurus kemudian...gedegang!!!!!...gila betul la orang depan umah aku ni...aku dapat perhatikan rupanya minah perancis depan umah aku tu... dia campak kerusi kayu ke atas lantai koridor rumah aku sampai berkecai....dan terkena pintu rumah ku..rasanya dia tension bunyi bising mak arab sebelah bergaduh n aku agak minah perancis tu mmg sakit jiwa..aku n wife bersabar je la...

sebenarnya..petang tu dalam pukul 6..ada orang baling kayu kerusi kat pintu bilik aku sampai bergegar rumah... aku tak tahu siapa..sekarang dah tahu..sah sah perempuan tak siuman tu... aku kembali masuk ke bilik dgn perasaan sabar...nak report polis tak reti cakap...no tel polis pun xde...aku sabar je la..dah tu kena tdo kan semula afiqah yang dah start terjaga n mmg susah nak tido semula...


sejurus kemudian..tuk tuk tuk...pintu rumah diketuk...bukan pintu rumah ku..tapi pintu rumah jiran depan ku..seorang security (yg jaga penempatan student di sini) datang menyuruh perempuan bengap tu keluar... beberapa kali disuruh keluar..dia tak mahu keluar hinggakan diugut panggil polis baru nak keluar...security tu bertanyakan apa yang berlaku kpd perempuan tu... tapi prempuan tu katanya dia tak tahu apa2...n bukan dia yg hempas semua tu.
(securitu tu dtg, mungkin ada jiran lain yg kol security tu n mengadu ada problem).

pmpn tu cakap..sebelum ni ada orang pecah masuk bilik dia dan campak semua barang2 tu... dia cakap dia baru balik n tak tahu apa2. sebagai bukti... dia cakap tengok kasut dia...orang yg pecah masuk umah tu dah siat2 kasut dia...huhu...aku nak tergelak dengar alasannya....dalam keadaan marah pun sempat lg aku nak tergelak...hai menipu betul...padahal aku ada je depan pintu mengendap dari pintu bilik aku..aku nampak depan mata aku..dia yg campak barang2 tu...

security tu mmg tak percaya..pastu dia kata ...itu masalah kau... sepatutnya kau panggil polis sebab ada orang pecah masuk rumah kau... tapi sekarang ni...kerusi dan kayu mayan ni semua barang2 kau..aku nak kau ambil balik semuanya.... tiba2 perempuan tu tutup pintu..isk isk..pastu security tu kutip kayu2 tu...and campak depan pintu pompuan tu....sambil katakan (completement malade)..mmg sepenuhnya sakit.isk isk isk..pastu peristiwa tu berlalu mcm tu je la.

aku agak pompuan ni ada masalah mental..sakit jiwa. frust bercinta ke ..stress study ke ntah la... jangan dia ganggu family aku udah...aku harap takde apa2 yg berlaku lagi lepas ni..

pengalaman aku ni...mengajar aku bersabar n jangan lupa no TELEFON POLIS & security di sini.

No comments:

Mmwallet4u.net Team!

Your Ad Here